11.08.2013

Domowe lody z czekoladą Milka

Witam wszystkich po długiej przerwie!

Powracam z nieco z podkulonym ogonem do swojego milkowego dziecka. Nie znaczy to, że zawiesiłam kolekcjonowanie papierków - o nie! Kolekcja się systematycznie powiększa i wiele nowych produktów czeka na artykuł o nich. W tym poście jednak moje kulinarne dziecko, a mianowicie w piątek zrobiłam domowe lody czekoladowe - z czekoladą Milka (Milka Haselnuss).

Przepis inspirowany tym dostępnym na stronie Strawberries from Poland, którego jestem wierną czytelniczką od dawna.

Oto moja Milkowa inspiracja lodami Nigelli Lawson. 

Składniki:

170g mleka zagęszczonego niesłodzonego (używałam tego z Biedronki)
300ml śmietanki 30% (używałam Piątnicy)
2 czekolady Milka Haselnuss (200g)
2 łyżki alkoholu (używałam amaretto)

Czekolady rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Zostawiamy do ostygnięcia. Następnie mikserem ubijamy mleko ze śmietanką (końcówki do ubijania piany) na dość sztywną masę. Rozpuszczoną czekoladę (ostudzoną) dodajemy do masy i od razu miksujemy na wolnych obrotach. Gdy składniki się wymieszają - dodajemy dwie łyżki amaretto - przez chwilę delikatnie miksujemy.

Lody przelewamy do litrowego pojemnika po lodach. Wstawiamy do zamrażarki na ok. 3 h.

Następnie pozostaje rozkoszowanie się przepysznymi lodami - i nie tylko ja tak uważam, mój honorowy gość również :)


2 komentarze:

  1. lody Milkowe aż proszą się o zdjęcie i gdzie ono jest? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak zrobię ponownie to udokumentuje cały proces :)

    OdpowiedzUsuń